Stručni organi, timovi i pedagoški kolegijum
Vaspitno - obrazovno veće
Vaspitno – obrazovno veće naše ustanove čine medicinske sestre-vaspitači, vaspitači, struči saradnici i direktor ustanove koji istovremeno i rukovodi radom Vaspitno – obrazovnog veća. Po potrebi ili u opravdanim slučajevima Vaspitno- obrazovnim većem rukovodi lice koje odredi direktor ustanove. Vaspitno-obrazovno veće se bavi pitanjima koji su od značaja za vaspitno – obrazovni rad u ustanovi. Takođe, na sednicama Vaspitno – obrazovnog veća, analizira se vaspitno – obrazovni rad za određeni vremenski period i planira tok budućih aktivnosti.
Neke od tema kojima se bavimo su:
- Pripremljenost za početak radne godine;
- Razmatranje dopuna Predškolskog programa, Godišnjeg izveštaja o radu ustanove kao i Plana rada za tekuću godinu, i drugim značajnim dokumetima za rad i pravilno funkcionisanje ustanove i dr;
- Adaptacija dece na vrtić, period adaptacije, program podrške porodici, stručno usavršavanje na ovu temu;
- Programi za Dečiju nedelju;
- Svi važni događaji, nastupi, manifestacije, takmičenja;
- Ostvarivanje posebnih, specijalizovanih i povremenih programa u ustanovi;
- Aktivnosti koje sprovode stručni timovi: TIO, Tim za samovrednovanje, Aktiv za razvojno planiranje, Tim za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj ustanove i drugi;
- Stručno usavršavanje u ustanovi;
- Aktivnostima vezanim za realizaciju Razvojnog plana ustanove;
- Bezbednost dece u ustanovi, donošenje pravilnika, preduzimanje konkretnih mera za bezbednost dece;
- Formiranje Komisije za prijem dece u vrtić;
- Druga pitanja od značaja za pravilan i dobar rad ustanove.
Pedagoški kolegijum
Na osnovu zakona o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja, čl. 66. i 67. i na osnovu Statuta PU „Majski cvet“ iz Velikog Gradišta, član 61., član 62. i član 63., 08.12.2010. godine formiran je Pedagoški kolegijum PU „Majski cvet“ Veliko Gradište. Pedagoškim kolegijumom predsedava direktor Ustanove.
U radnoj 2025/2026. godini, članove pedagoškog kolegijuma će činiti:
- Milena Mitić – direktor Ustanove;
- Dijana Damnjanović– stručni saradnik – pedagog;
- Jelena Blažević Bogdanović-stručni saradnik-logoped ;
- Marija Stojanović – stručni saradnik- psiholog,
- Nadica Jevtić vaspitač-predsednik aktiva PPP;
- Milena Đuričić–vaspitač-predstavnik predškolskih grupa;
- Ivana Obradović-medicinska sestra-vaspitač-koordinator aktiva jaslenih grupa.
Pedagoški kolegijum razmatra pitanja od značaja za funkcionisanje Predškolske ustanove i ostvarivanje vaspitno-obrazovne delatnosti. Svoju aktivnost u predstojećoj radnoj godini članovi kolegijuma ostvarivaće na sastancima, koji će se održavati prema predviđenom planu (jednom mesečno), neposredno ili putem digitlnih medija, u zavisnosti od aktuelne epidemiološke situacije, a na kojima će razmatrati pitanja iz delokruga rada kolegijuma.
Tabela: Plan rada Pedagoškog kolegijuma
Aktivnosti | Nosioci aktivnosti | Vremenska dinamika |
Predlaže i usvaja program rada PK-a | Pedagoški kolegijum | Septembar |
Planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja | Pedagoški kolegijum i timovi | Jun, avgust, septembar |
Planira i koordinira rad timova po pojedinim oblastima V-O rada | Pedagoški kolegijum i stručna služba | Tokom godine |
Prati kvalite V-O rada i predlaže mere za unapređivanje | Pedagoški kolegijum i tim za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj ustanove | Tokom godine |
Prati realizaciju razvojnog plana i predlaže aktivnosti za naredni period | Pedagoški kolegijum i aktiv za razvojno planiranje | Tokom godine |
Učestvuje u izradi plana, prati i organizuje program stručnog usavršavanja vaspitnog osoblja | Pedagoški kolegijum i tim za profesionalni rzvoj | Jun, avgust, septembar i po potrebi tokom godine |
Izrađuje program obeležavanja Dana ustanove | Pedagoški kolegijum | Oktobar, novembar |
Razmatra i planira moguće aktivnosti u okviru saradnje sa lokalnom zajednicom i Ustanovama van našeg okruženja | Pedagoški kolegijum | Tokom godine |
Razmatra, daje predloge i vrednuje program inkluzivnog obrazovanja | Pedagoški kolegijum i TIO | Tokom godine |
Daje saglasnost na izradu IOP-a | Pedagoški kolegijum | Tokom godine |
Vodi evidenciju o svom radu-zapisnici sa sastanaka, evidencija prisutnosti | Predsednik kolegijuma | Tokom godine |
Aktiv vaspitača predškolskih grupa dece u godini pred polazak u školu
Aktiv vaspitača pripremnih predškolskih grupa čine vaspitači koji rade u pripremnim predškolskim grupama u Predškolskoj ustanovi. Aktivom upravlja predsednik Aktiva vaspitača pripremnih predškolskih grupa. Planirane aktivnosti ostvarujemo organizovanjem sastanaka jednom mesečno, radionica, razmenom iskustava, demonstracijom aktivnosti. Koordinator Aktiva u radnoj 2025/26. godini je Nadica Jevtić – vaspitač, zamenik koordinatora je vaspitač Žaklina Gajić.
Tabela: Plan Aktiva vaspitača predškolskih grupa u godini pred polazak u školu
RED. BROJ | AKTIVNOSTI | NOSIOCI AKTIVNOSTI | VREMENSKA DINAMIKA | NAČIN PRAĆENjA |
1. | Izrada godišnjeg izveštaja o radu, i plana Aktiva za narednu godinu. Izbor predsednika Aktiva Odabir dečije literature Pripreme za početak radne godine | Članovi Aktiva, stručna služba | Avgust i septembar . | Zapisnik sa sednice Aktiva |
2. | Period adaptacije – osvrt na realizaciju programa adaptacije Bira stručne teme u skladu sa programom pred polazak u školu, kao i nosioce realizacije Vođenje pedagoške dokumentacije | Članovi aktiva, stručna služba | Septembar, tokom godine | Zapisnik sa sednice Aktiva |
4. | Planira i realizuje saradnju sa roditeljima kroz izbor stručnih tema (saradnja sa Timom za saradnju sa porodicom i društvenom zajednicom), organizovanje radionica, roditeljskih sastanaka u odnosu na teme u vezi sa pripremama deteta za polazak u školu | Predsednik Aktiva. Članovi aktiva | Tokom godine | Zapisnik sa sednice Aktiva, Stručnog veća, PK. |
5. | Izbor tema i aktivnosti za učešće na manifestacijama i prigodnim programima. | Predsednik Aktiva, članovi Aktiva | Tokom godine | Zapisnik sa sednice Aktiva, Stručnog veća, PK |
6. | Planira učešće na manifestacijama i realizovanje programa Planira posetu područnih grupa centralnoj ustanovi. | Predsednik Aktiva, članovi Aktiva, stručna služba | Tokom godine | Zapisnik sa sednice Aktiva, Stručnog veća, PK |
7. | Predstavljanje materijala sa stručnih usavršavanja , horizontalna razmena | Učesnici stručnih usavršavanja | Nakon realizacije stručnih usavršavanja | Zapisnik sa sednice Aktiva |
8. | Izrada instrumenata, tehnika praćenja, posmatranje i dokumentovanje učešća i napredovanja deteta u vrtiću, portfolio deteta | Članovi aktiva, stručna služba | Po programu rada aktiva, tokom godine | Zapisnik |
9. | Vodi evidenciju o svom radu, zapisnici sa sastanaka i evidencija prisutnosti, izveštaj o radu Aktiva | Zapisničar, Predsednik Aktiva | Po programu rada aktiva |
|
Aktiv jaslenih grupa
Aktiv jaslenih grupa obuhvata medicinske sestre vaspitače i vaspitače koji rade sa decom do tri godine i stručne saradnike. Bavi se svim važnim pitanjima vaspitanja, nege i zdravstvene zaštite u radu sa decom do tri godine.
Aktivnosti u okviru ovog aktiva ostvaruju se organizovanjem sastanaka, radionica, razmenom iskustava u saradnji sa stručnim saradnicima, direktorom, dinamikom predviđenom Planom rada aktiva.
Koordinator aktiva je Ivana Obradović -med.sestra-vaspitač.
Tabela: Plan Aktiva jaslenih grupa
AKTIVNOSTI | NOSIOCI AKTIVNOSTI | VREMENSKA DINAMIKA | NAČIN PRAĆENjA |
Izbor predsednika, dogovor o načinu rada Aktiva. Preventivno-zdravstvena zaštita, nega dece, ishrana dece uzrasta od 6 do 36 meseci. Cilj: Unapređivanje kvaliteta rada aktiva delegiranjem uloga i definisanjem jasnih pravila rada. | Članovi Aktiva (medicinske sestrevaspitači, vaspitači i stručni saradnici) | Avgust | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red |
Praćenje toka adaptacije; Dečiji razvoj i napredovanje – dokumentovanje (primeri iz različitih aktivnosti i situacija) Cilj: Unapređivanje sistematskog praćenja dečijeg razvoja i napredovanja. | članovi Aktiva | Tokom godine | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red; modeli, primeri prakse vaspitno-obrazovnog rada iz vrtića, kopirani materijal, fotografija |
Programi saradnje sa porodicom Cilj: Poboljšanje saradnje sa porodicom kroz različite oblike i nivoe saradnje. | članovi Aktiva
| Tokom godine, posebno jun-avgust, priprema novih roditelja za adaptaciju dece. | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red; modeli, primeri prakse vaspitno-obrazovnog rada iz vrtića, kopirani materijal, fotografija |
Didaktička sredstva u vaspitno-obrazovnom radu (izrada sredstava, opremanje prostornih celina) Cilj: Unapređivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada kroz izradu i primenu didaktičkih igrovnih sredstava. |
članovi Aktiva
| Tokom godine | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red; modeli, primeri prakse vaspitno-obrazovnog rada iz vrtića, kopirani materijal, fotografija |
Primena znanja i veština stečenih kroz stručno usavršavanje medicinske sestre vaspitača -primeri iz prakse, horizontalna razmena Cilj: Unapređivanje kvaliteta VOR-a primenom znanja stečenih kroz različite oblike stručnog usavršavanja | članovi Aktiva
| Tokom godine | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red; modeli, primeri prakse vaspitno-obrazovnog rada iz vrtića, kopirani materijal, fotografija |
Evaulacija rada aktiva Cilj: Unapređivanje rada aktiva u narednoj godini procenom ostvarenosti plana rada aktiva u predhodnoj godini | Članovi Aktiva | Jun | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red
|
Predlog plana Aktiva za narednu godinu Cilj: Izrada plana rada Aktiva za narednu godinu. | Članovi Aktiva | Jun | Zapisnik, izveštaj sa sastanka aktiva, godišnji plan rada, dnevni red |
Aktiv mentora i pripravnika
Aktiv pripravnika i mentora čine vaspitno osoblje sa statusom pripravnika i imenovani mentori od strane direktora. Aktivom pripravnika i mentora rukovodi pedagog u saradnji sa stručnim saradnicima.
Osnovni cilj rada Aktiva pripravnika i mentora je sprovođenje programa uvođenja u posao pripravnika i savladavanje zahteva koji se odnose na oblasti vaspitno-obrazovnog rada (planiranje, programiranje, realizacija i vrednovanje vaspitno-obrazovnog rada, praćenje razvoja i postignuća dece, rad sa decom sa razvojnim smetnjama, saradnja sa kolegama, porodicom, lokalnom zajednicom, profesionalni razvoj i vođenje pedagoške dokumentacije).
Aktiv pripravnika i mentora, u saradnji sa stručnim saradnicima, realizuje:
- sastanke Aktiva,
- instruktivno – metodičko – savetodavni rad (stručni saradnik- mentor -pripravnik)
- planirane situacije uenja u razvijanju teme projekta,
- projekte na nivou vaspitne grupe i na nivou Ustanove,
- stručno usavršavanje iz oblasti pripravništva i mentorstva,
- polaganje ispita za licencu u Ustanovi.
Zadaci mentora su:
- Planiranje rada sa pripravnikom i dokumentovanje rada.
- Upoznavanje pripravnika sa zakonima i pravilnicima koji regulišu vaspitno-obrazovni rad.
- Praćenje vaspitno-obrazovnog rada i pružanje podrške pripravnicima u radu (prisustvovanjem u grupi i praćenjem aktivnosti, razmenom mišljenja na internim sastancima o kvalitetu realizovanih aktivnosti iz svih oblasti koje pokrivaju celinu vaspitno-obrazovnog rada).
- Razvijanje partnerskog odnosa i uspostavljanje profesionalne komunikacije.
- Davanje sugestija o korišćenju stručne literature.
Zadaci pripravnika su:
- Planiranje rada sa mentorom i dokumentovanje rada.
- Sticanje znanja, veština i sposobnosti potrebnih za samostalno obavljanje vaspitno-obrazovnog rada iz svih oblasti koje pokrivaju celinu vaspitno-obrazovnog rada.
- Upoznavanje sa svim dokumentima na nivou Ustanove: Predškolski program, Razvojni plan Ustanove, Godišnji plan rada (posebno Program zaštite dece od nasilja, zanemarivanja i zlostavljanja, Plan rada Tima za inkluzivno obrazovanje).
- Aktivno učešće pripravnika u radu stručnih organa Ustanove.
Zadaci stručnih saradnika su:
- Planiranje rada sa mentorima i pripravnicima na nivou Ustanove i planiranje individualnog rada, kao i dokumentovanje istog.
- Instruktivno – metodičko – savetodavni rada sa mentorima i pripravnicima.
- Praćenje aktivnosti, dokumentovanje, evaluacija i davanje sugestija za unapređenje vaspitno – obrazovnog rada.
- Upućivanje mentora i pripravnika na korišćenje pedagoške literature.
- Izrada instrumenata za praćenje realizacije vaspitno-obrazovnog rada i unapređivanje kvaliteta saradnje mentor-pripravnik.
- Učestvovanje u organizaciji polaganja ispita za licencu i radu komisije za polaganje ispita za licencu u Ustanovi.
Tim za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
U našem vrtiću radimo na tome da svako dete raste u bezbednom, podsticajnom i podržavajućem okruženju, gde se neguju ljubav, poštovanje i prihvatanje različitosti.
Verujemo da se nenasilje, tolerancija i empatija uče od najranijeg uzrasta, kroz svakodnevnu igru, saradnju i dobar primer odraslih.
Naš tim praktičara kontinuirano:
– prepoznaje i sprečava sve oblike nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i diskriminacije,
– radi na razvijanju pozitivnih odnosa među decom,
– sarađuje sa roditeljima i lokalnom zajednicom u cilju zaštite i podrške detetu,
– primenjuje Protokol o postupanju u slučaju nasilja i obezbeđuje da se svaki slučaj odmah i odgovorno razmatra.
Svako dete ima pravo da bude sigurno, srećno i poštovano.
Svako od nas ima odgovornost da to pravo zaštiti.
Ukoliko primetite bilo koji oblik nasilja, zanemarivanja ili diskriminacije, možete se obratiti vaspitaču, stručnom timu ili popuniti Obrazac za prijavu.
Članovi Tima za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja u radnoj 2025/26. godini
- Milena Mitić, direktor Ustanove
- Marija Stojanović, predstavnik zaposlenih, koordinator Tima
- Milan Mitić, predstavnik zaposlenih, sekretar
- Vera Mišić, predstavnik zaposlenih
- Martina Paripović, predstavnik zaposlenih
- Aleksandra Milićević, predstavnik zaposlenih
- Jelena Milić Milošević, predstavnik zaposlenih
- Žaklina Gajić, predstavnik zaposlenih
- Milica Ivkov, predstavnik zaposlenih
- Ranica Milojković, predstavnik zaposlenih
- Jelena Vasić Spasić, predstavnik zaposlenih
- Bojana Okić Perić, predstavnik MUP – a
- Slađana Ivković, predstavnik Doma zdravlja VG.
Članovi Tima za reagovanje u kriznim događajima
- Milena Mitić, direktor Ustanove
- Milan Mitić, predstavnik zaposlenih, sekretar
- Marija Stojanović, predstavnik zaposlenih, stručni saradnik – psiholog
- Nenad Stojanović, predstavnik roditelja, zaposlen u Vatrogasno – spasilačkoj jedinici VG
- Vera Mišić, predstavnik zaposlenih, medicinska sestra na preventivnim poslovima
- Dragan Kocmanović, predstavnik zaposlenih, domar
- Jelena Milić Milošević, predstavnik zaposlenih, vaspitač
- Milica Ivkov, predstavnik zaposlenih, medicinska sestra vaspitač
- Aleksandra Milićević, predstavnik zaposlenih, vaspitač
Stručni aktiv za razvojno planiranje
Aktiv za razvojno planiranje ima ključnu ulogu u usmeravanju i unapređivanju celokupnog rada vrtića.
Osnovni cilj rada Aktiva je da se, na osnovu analize potreba, rezultata i mogućnosti Ustanove, planiraju prioriteti i aktivnosti koje vode ka kontinuiranom razvoju i poboljšanju kvaliteta rada.
Zadaci Aktiva za razvojno planiranje su:
- praćenje realizacije Razvojnog plana ustanove,
- analiziranje postignuća i potreba u različitim oblastima rada,
- predlaganje mera i aktivnosti za unapređenje,
- podsticanje saradnje svih timova i pojedinaca u procesu planiranja,
- redovno praćenje ostvarivanja postavljenih ciljeva.
Rad ovog aktiva usmeren je na stvaranje podsticajnog okruženja u kojem se vrtić stalno razvija, unapređuje i prilagođava potrebama dece, roditelja i zaposlenih.
U skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja („Sl.glasnik RS“, br.88/2017, 27/2018 – dr.zakon, 10/2019, 27/2018 – dr.zakon, 6/2020, 129/2021 i 92/2023), realizaciju i praćenje aktivnosti iz Razvojnog plana ustanove, sprovodi i prati Stručni aktiv za razvojno planiranje. U sastav Aktiva uključeni su stručni radnici ustanove različitih profila, predstavnik Saveta roditelja i predstavnici iz lokalne zajednice. Koordinator Stručnog aktiva za razvojno planiranje dva puta godišnje podnosi Izveštaje o radu na Pedagoškom kolegijumu ustanove i jedanput godišnje direktoru koji podnosi izveštaj Upravnom odboru.
Članovi Stručnog aktiva za razvojno planiranje su:
- Svetlana Jevtić, vaspitač, koordinator aktiva,
- Milena Mitić, direktor,
- Nikoleta Ratković, vaspitač,
- Ivana Obradović, med.sestra-vaspitač,
- Maja Bogosavljević, vaspitač,
- Dejana Miladinović, vaspitač,
- Sladinka Miletić, vaspitač,
- Bojana Stanković, predstavnik roditelja,
- Gordana Nedeljković, predstavnik roditelja,
- Ivan Rajčić, predstavnik lokalne samouprave,
- Snežana Kostić, predstavnik lokalne samouprave.
Aktuelni Razvojni plan naše Ustanove donet je za period 2021-2026. godine. Nov Razvojni plan biće donet u januar-februaru 2026. godine. U aktivnosti izrade novog Razvojnog plana biće uključene sve interesne grupe u skladu sa Akcionim planom Aktiva, a u saradnji sa Timom za samovrenovanje i Timom za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj Ustanove.
Tim za samovrednovanje
Tim za samovrednovanje ima važnu ulogu u unapređivanju kvaliteta rada vrtića.
Cilj rada Tima za samovrednovanje je preispitivanje prakse, refleksije iskustava i otkrivanje faktora koji pospešuju unapređivanje profesionalnog rada svih zaposlenih u Ustanovi. Na ovaj način se, iz uloge refleksivnog praktičara, sagledava praksa, detaljnije upoznaje kako na različite načine, u konkretnim uslovima mogu da se razmatraju indikatori i na osnovu toga promišlja o akcijama koje će unaprediti rad.
Zadaci Tima za samovrednovanje su:
- praćenje i vrednovanje realizacije vaspitno-obrazovnog rada,
- prikupljanje podataka o postignućima i potrebama dece,
- analiza mišljenja roditelja i zaposlenih,
- izrada izveštaja i predloga mera za unapređenje rada,
- podsticanje timskog duha, saradnje i razmene dobrih primera prakse.
Rad Tima za samovrednovanje usmeren je ka tome da naš vrtić bude mesto kontinuiranog učenja, razvoja i podrške svakom detetu, roditelju i zaposlenom.
Samovrednovanje se obavlja prema Planu samovrednovanja kroz vrednovanje četiri oblasti kvaliteta rada: Vaspitno-obrazovni rad, Podrška deci i porodici, Profesionalna zajednica učenja i Upravljanje i organizacija.
Samovrednovanje i vrednovanje rada PU sprovodi se radi unapređivanja rada i ono predstavlja jedan od mehanizama obezbeđivanja kvaliteta rada Ustanove. Rezultati samovrednovanja PU predstavljaju osnovu za izradu akcionih planova i Razvojnog plana ustanove.
Članovi tima za samovrednovanje su: direktor – Milena Mitić, vaspitač Nikoleta Ratković –koordinator tima, pedagog- Dijana Damnjanović, logoped – Jelena Blažević-Bogdanović, vaspitač –Ana Tegeltija, medicinska sestra-vaspitač – Vera Mišić, Dejana Miladinović, vaspitač, Milica Jovanović, medicinska sestra-vaspitač, Jelena Miljković, vaspitač, Svetlana Jevtić – vaspitač, Ivana Nastasović, vaspitač i predstavnik roditelja i Upravnog odbora.
Tim za samovrednovanje, je prethodne radne godine izvršio vrednovanje oblasti Upravljanje i organizacija. Na osnovu dobijenih rezultata, kao i na osnovu procene dešavanja u prethodnom periodu od strane članova Tima, a u skladu sa Razvojnim planom ustanove koji se završva u ovoj radnoj godini, Tim predlaže da se vrednuju sve četiri oblasti kvaliteta rada i to kroz indikatore koji su bili najviše, odnosno najslabije ocenjeni prilikom vrednovanja oblasti. Na ovaj način možemo doći do jakih i slabih strana u radu Ustanove, kroz konsultovanje sa svim interesnim grupama, uzimajući u obzir vremensku dinamiku vrednovanja pojedinih oblasti i promene koje su se u međuvremenu dogodile.
Tim za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj ustanove
Tim za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj naše Ustanove čine direktorka Ustanove i koordinatori svih ostalih timova i aktiva. Tako ove godine ovaj tim čine: Milena Mitić-direktor Ustanove, Nikoleta Blagojević – vaspitač, Marija Stojanović, psiholog, Jelena Blažević-Bogdanović, logoped, Dragana Branković, viši sanitarni tehničar, Svetlana Jevtić, vaspitač, Ana Tegeltija, vaspitač, Nevena Milovanović, vaspitač, Natalija Stojanović, med. sestra vaspitač, Marina Marković, vaspitač, predstavnik roditelja i lokalne samouprave.
Tabela: PLAN RADA TIMA u radnoj 2025/26. godini:
Ciljevi | Aktivnosti | Nosioci | Vremenski okvir | Ishodi | Instrumenti i tehnike samovrednovanja |
Planiranje toka razvoja PU zasnovano je na proceni dosadašnjeg rada i na stalnoj refleksiji postojeće prakse PU. | Izbor koordinatora; Donošenje plana rada tima; Izrada izveštaja za prethodnu radnu godinu. Donošenje plana o unapređivanju kvaliteta v-o rada. | Članovi tima | Avgust/ septembar | PU prati i evaluira sopstveni rad i na osnovu toga planira unapređenje. | Zapisnici sa sastanka tima. |
| Predstavljanje dokumenata Ustanove na Savetu roditelja i Upravnom odboru. | Članovi tima | Avgust/ septembar | Uvid u dokumenta, analiza postavljenih ciljeva i razmena na sastanku, uvid u nove vaspitne grupe, ponude programa Ustanove. | Zapisnici sa sastanka tima. |
Uvid u rad stručnih organa i timova, predlozi za unapređenje. | Prati rad stručnih organa PU; Predlaže mere za efikasnije funkcionisanje stručnih organa, timova. | Koordinator, članovi tima, direktor, stručni saradnici | U toku godine | Stručni organi i timovi efikasno obavljaju svoje zadatke. Međusobno su povezani prilikom realizacije zajedničkih ciljeva i zadataka. | Zapisnici sa sastanka timaova, polugodišnji i godišnji izveštaj o radu tima. |
Praćenje aktivnosti Predškolskog programa.
| Praćenje aktivnosti Predškolskog programa. Predstavljanje akcionih planova. | Koordinator, članovi tima, direktor, stručni saradnici | U toku godine |
| Stručna razmena i diskusija. |
Učešće u procesu samovrednovanja u PU | Prati rad tima za samovrednovanje; Učestvuje u prikupljanju i analizi podataka; Predlaže mere za unapređenje kvaliteta rada PU. | Koordinator, članovi tima | U toku godine | Pu stalno prati, analizira i procenjuje vlastitu uspešnost u radu i na osnovu toga unapređuje v-o rad. | Zapisnici sa sastanka timova. Izveštaj o samovrednovanju i plan unapređenja. |
Realizacija Razvojnog plana PU | Prati rad aktiva za razvojno planiranje i sarađuje sa njim; Predlaže prioritetne razvojne ciljeve i zadatke za svaku radnu godinu u saradnji sa aktivom za razvojno planiranje. | Koordinator, članovi tima, pedagog, direktor | U toku godine | Učestvuje u izradi Novog razvojnog plana. | Zapisnici sa sastanka tima. Akcioni plan i izveštaj aktiva za razvojno planiranje. |
Realizacija Predškolskog programa i Godišnjeg plana rada ustanove u skladu sa novim programom „Godine uzleta“ | Prati i vrednuje realizaciju predškolskog programa, godišnjeg plana rada, predlaže mere za unapređivanje kvaliteta rada; Stara se da implementacija novog programa teče u skladu sa propisanim principima i bude zasnovana na stalnoj refleksiji postojeće prakse. Donosi izveštaj o realizaciji plana unapređivanja kvaliteta v-o rada. | Koordinator, članovi tima, stručni saradnici | U toku godine | Predškolski program i Godišnji plan rada oslikavaju realne potrebe i prioritete u realizaciji v-o rada u PU. | Zapisnici sa sastanka tima. Predškolski program, Godišnji plan rada i izveštaj o radu PU. |
Praćenje ostvarivanja Plana stručnog usavršavanja. | Evaluacija ostvarenih programskih ciljeva i zadataka i praćenje ostvarivanja Plana stručnog usavršavanja Izveštavanje o položenim stručnim ispitima pripravnika | Koordinator, članovi tima, stručni saradnici | U toku godine | Diskusija i razmena. | Zapisnici sa sastanka tima. |
Učešće u istraživačkom radu koji ustanova sprovodi radi dobijanja podataka, radi unapređivanja rada ustanove.
| Predlaže mere za unapređenje kvaliteta rada PU. | Članovi tima, stručni saradnici | U toku godine | Roditelji daju svoje mišljenje i predloge za rad PU, kroz samovrednovanje, razvojno planiranje. | Zapisnici sa sednica Timova, Izveštaj o realizaciji PU |
Izrada izveštaja o radu tima | Prati i vrednuje realizaciju rada Tima za obezbeđivanje kvaliteta | Koordinator, članovi tima | Na kraju radne godine | Evaluacija postignutih ciljeva. | Zapisnik sa sednice tima |
Stručni aktiv za razvijanje predškolskog programa
Cilj Stručnog aktiva za razvijanje predškolskog programa je da kreira Predškolski program na osnovu uvida u potrebe i specifičnosti predškolske ustanove, potreba porodica i dece i u skladu sa Zakonom, i preporukama MP.
Zadaci Aktiva su:
- Razrada predškolskog programa urađena je na način koji oslikava specifičnost i osobenost realizovanja vaspitno-obrazovnog rada u predškolskoj ustanovi.
- Predškolski program je usklađen sa novim programom PVO ”Godine uzleta”.
- Postoji razrađena strategija praćenja i vrednovanja ostvarivanja predškolskog programa.
- Predškolski program se menja prema potrebama ili promenama u Zakonu (usklađivanje).
Članovi ovog aktiva u radnoj 2025/26. godini su: Milena Mitić, direktor, Marija Stojanović, psiholog, Marija Živanović, vaspitač, Maja Ilić, vaspitač, Marina Adamović, vaspitač, Valentina Janković, vaspitač, Marina Marković, vaspitač, Dijana Stanković, vaspitač i predstavnik roditelja.
Tabela: Plan Stručnog Aktiva za razvijanje predškolskog programa
Vreme realizacije | Aktivnosti/teme | Način praćenja | Nosioci realizacije |
Avgust/ septembar i tokom godine | Izbor koordinatora Procena ostvarenosti i kvaliteta | Zapisnik | Članovi Tima |
Oktobar/mart | Praćenje realizacije Predškolskog programa, procena segmenata koje je potrebno menjati/uskladiti sa novom programskom koncepcijom. Sačinjavanje plana za unapređenje Predškolskog programa Polugodišnji izveštaj o radu aktiva. | Zapisnik, polugodišnji izveštaj o radu Aktiva | Članovi Tima |
Jun/avgust | Godišnji izveštaj o radu aktiva, evaluacija aktivnosti | Zapisnik, Izveštaj aktiva | Članovi Tima |
Tim za inkluzivno obrazovanje
Prioritetni zadaci Tima za inkluzivno obrazovanje su usklađeni sa strategijom inkuzivnog predškolskog vaspitanja obrazovanja i implementacijom novih Osnova programa u Srbiji: Rad tima za inkluzivno obrazovanje je unapređivanje i razvoj inkluzivne kulture i inkluzivne prakse predškolske ustanove kroz:
- uvažavanje prava sve dece na vaspitanje i obrazovanje u vrtiću kojom se uvažava rodna, kulturna, zdravstvena i svaka druga različitost, razvija osetljivost na diskriminaciju, a posebna pažnja posvećuje uključivanju dece iz osetljivih grupa.
- podršku detetu kao kompetentnom biću usmerenošću na dobrobit deteta i podršku njegovim potencijalima i aktivnom učešću u životu vrtića i lokalne zajednice.
- građenje parterstva sa porodicom i lokalnom zajednicom u cilju ostvarivanja dobrobiti deteta.
- putem senzibilizacije i edukacije zaposlenih i roditelja kroz redovne i projektne aktivnosti.
- unapređivanje pedagoške dokumentacije vezane za praćenje razvoja deteta.
TIO u našoj ustanovi ove radne godine čine:
– Milena Mitić-direktor Ustanove;
- Jelena Blažević Bogdanović – logoped-koordinator tima;
- Nadica Jevtić, vaspitač;
- Ivana Savić-vaspitač;
- Katarina Milićev– vaspitač;
- Jelena R. Vasić– vaspitač;
- Marina Adamović– vaspitač;
- Milica Jovanović, med.sestra-vaspitač;
Tabela: PLAN RADA TIMA ZA INKLUZIVNO OBRAZOVANjE
Zadaci TIO | Dinamika | Aktivnosti vaspitača | Dinamika |
1.Informisanje i upoznavanje svih zaposlenih sa delovima zakona koji se odnose na inkluzivno obrazovanje | Na početku godine i po potrebi tokom godine | Identifikovanje dece iz osetljivih grupa | Septembar, oktobar i tokom godine za novoupisanu decu |
2.Osmišljavanje mera za sprovođenje inkluzivnog obrazovanja | Na početku godine i po potrebi tokom godine | Priprema deteta sa smetnjama i njegovih roditelja za ulazak deteta u grupu | Septembar, oktobar i tokom godine za novoupisanu decu |
3.Briga o vaspitačkim kompetencijama i edukovanje roditelja, šire zajednice, organizovanje različitih vidova edukacije | Tokom godine | Priprema dece u grupi i senzibilizacija njihovih roditelja za dolazak deteta sa smetnjama u razvoju | Septembar, oktobar i tokom godine za novoupisanu decu |
4.Briga o saradnji roditelja, vaspitača i ostalih profila stručnjaka | Tokom godine | Potrebe vaspitača za didakt. sredstvima, materijalima za radionice i sl. | Tokom godine, po potrebi |
5.Održavanje sastanaka tima sa vaspitačima u čijim grupama su deca sa smetnjama u razvoju | Tokom godine (na 3 meseca) | Iskazivanje potrebe za održavanjem sastanaka, dnevni red | Tokom godine, po potrebi |
6.Saradnja sa IRK, rad sa decom prema uputima IRK | Tokom godine, po potrebi | Praćenje i snimanje deteta, izbor sadržaja, metoda i oblika V-O rada, individualizacija | Tokom godine |
7.Planiranje, praćenje, izrada i evaluacija pedagoškog profila i IOP-a (po uputima IRK) |
Tokom godine, po potrebi |
Izrada pedagoških profila, izbor sadržaja, metoda i oblika V-O rada |
Tokom godine |
8.Vođenje dokumentacije (med.dokumentacija, ped. profili, izveštaji na tromesečnom nivou..) | Tokom godine | Vođenje dokumentacije o detetu | Tokom godine |
9.Saradnja sa drugim relevantnim institucijama i ustanovama(zdravstvene ustanove, centar za soc.rad, OŠ,…) | Tokom godine, po potrebi | Saradnja sa drugim relevantnim institucijama i ustanovama(zdravstvene ustanove, centar za soc.rad, OŠ,…) | Tokom godine, po potrebi |
10.Stručno usavršavanje | Tokom godine | Stručno usavršavanje | Tokom godine |
11.Obeležavanje bitnih datuma (Dan osoba sa Daunovim sindromom, Dan osoba sa autizmom…) | Tokom godine | Plan aktivnosti u skladu sa datumom koji se obeležava, predlog akcija u skladu sa uzrastima dece | Mart-april |
Tim za tranziciju i aktivnosti uključivanja u zajednicu
Tim za tranziciju ima za cilj povezivanje između vrtića, porodice i lokalne zajednice.
Članovi tima su: Milena Mitić, direktor ustanove, Dijana Damnjanović, pedagog, Gordana Perić, vaspitač, Valentina Janković, vaspitač, Jelena Milošević Milić, vaspitač, Ivana Savić, vaspitač, Zorica Branković, vaspitač, Tatjana Cvetković, vaspitač, predstavnik roditelja.
Tabela: Plan rada Tima u 2025/26. godini:
AKTIVNOSTI
| VREME | NOSIOCI | NAČIN REALIZACIJE |
Usvajanje plana rada Tima; Izbor koordinatora; Organizovanje tura kroz vrtić i upoznavanje dece sa prostorom vrtića. | Avgust 2025.god. | Vaspitači, medicinske sestre vaspitači, med.sestra na preventivnoj zdravstvenoj zaštiti i stručni saradnici | Dogovor oko predstojećih aktivnosti i organizacije. Fokus na porodici i adaptaciji. Organizovanje tura kroz vrtić. |
Praćenje procesa adaptacije i tranzicije; Poseta porodica zajedničkim prostorima Organizovanje zajedničkih radionica za roditelje, decu i vaspitače. |
Oktobar 2025.god. | Članovi Tima | Razmena, informisanje sa ciljem prikupljanja podataka o adaptaciji i pružanja adekvatne podrške. Individualizovan pristup |
Međusobne posete i zajedničke aktivnosti dece jaslenih i vrtićkih grupa; Izrada stučnih tekstova za roditelje dece o tranziciji |
Novembar, 2025. god. | Vaspitači, medicinske sestre vaspitači, med.sestra na preventivnoj zdravstvenoj zaštiti i stručni saradnici | Organizovane posete, zajedničke igre i projekti. |
Zajednički sastanci vaspitača i učitelja; Predstavljanje stručnih tekstova (polazak u školu) |
Januar, 2026. god. |
Vaspitači i učitelji | Povezivanje sa školom. Stručni sastanci, vođenje zapisnika, analiza primera dobre prakse. |
Tematske radionice za roditelja i dece; Profesionalna razmena i dogovori na sastanicima tima | Februar, 2026. god. | Stručni saradnici, med.sestre i vaspitači, med.sestre na PZZ | Jačanje partnesrskih odnosa. |
Organizovanje poseta školi. |
Mart/April, 2026. god. | Članovi Tima |
Upoznavanje sa školskim prostorom. |
Zajedničke manifestacije i priredbe vrtića i škole; Organizovanje poseta školi i susreta dece i učitelja. | Maj/Jun 2026. god. | Članovi Tima | Socijalizacija kroz događaje |
Evaluacija rada Tima; Dalja saradnja sa školom. Praćenje procesa tranzicije dece iz vrtića u školu | Jul/avgust, 2026. god. | Članovi Tima | Završni izveštaj, zaključci, plan za nerednu godinu |
Tim za bezbednost
Cilj Tima za bezbednost je povećanje nivoa bezbednosti u ustanovi i stvaranje bezbedne i sigurne sredine za rast i razvoj dece.
Članovi tima su: Milena Mitić, direktor Ustanove, Vera Mišić medicinska sestra-vaspitač, Gordana Perić, vaspitač, Slavica Perić, vaspitač, Tatjana Cvetković, vaspitač, Olivera Živković, vaspitač, Katarina Milićev, vaspitač, Ivana Milanović, vaspitač, Dragana Branković – koordinator tima/saradnik za sanitarnu kontrolu, Dragan Kocmanović – domar, Dragana Tišanović, glavni kuvar, Vesna Miloradović – spremačica.
Tabela: Plan rada Tima za bezbednost:
Cilj | Aktivnosti | Nosioci | Vremenski okvir | Ishodi | Instrumenti i tehnike samovrednovanja |
Povećati nivo bezbednosti u ustanovi, stvoriti bezbednu i sigurnu sredinu za dečji rast i razvoj.
| Izbor koordinatora tima, plan rada tima
| Članovi tima | Na početku radne godine | Mere za bezbednost PU se blagovremeno planiraju | Zapisnik sa sastanka tima |
Analiza postojećeg stanja u ustanovi (uključivanje svih struktura u ovu procenu);
| Članovi tima, koordinator, direktor, domar | Na početku radne godine | Mere za bezbednost PU se blagovremeno planiraju i preduzimaju | Zapisnik sa sastanka tima | |
Planiranje akcije na osnovu uvida u postojeću situaciju;
| Članovi tima, koordinator, direktor, domar | U toku godine | PU je sigurna i bezbedna sredina za sve | Zapisnik sa sastanka tima | |
Stalno evaluiranje postojeće situacije i preduzimanje mera u skladu sa rezultatima | Članovi tima, koordinator, direktor, domar | U toku godine | PU je sigurna i bezbedna sredina za sve | Zapisnik sa sastanka tima
| |
Evaluacija rada tima/Izrada godinjeg izveštaja o radu tima | Koordinator tima, ostali članovi | Na kraju radne godine | Analiza preduzetih mera i akcioni plan za dalje aktivnosti | Zapisnik sa sastanka tima
|
Tim za uređenje zajedničkih prostora
Prostor nije nešto dato po sebi, nezavisno od programa, već obrnuto, on na najdirektniji i najkonkretniji način odražava koncepciju programa i mora biti u skladu sa koncepcijom Osnova. Zbog toga vaspitač konsultovanjem sa decom, naročitu pažnju posvećuje prostoru, njegovom stalnom restruktuiranju, razvijanju, obogaćivanju i osmišljavanju.
Za prostor vrtića predviđene prostorne celine su: § prostorna celina za konstruisanje § prostorna celina za simboličku igru § prostorna celina za vizuelne umetnosti § prostorna celina za zvuk i pokret § literarna prostorna celina § prostorna celina za osamljivanje i skrivanje.
Osim radne sobe, prostor realnog programa obuhvata i otvoren prostor za različite aktivnosti, igre i istraživanja, dvorišni prostor zasnovan na prirodnim materijalima, prostor celog vrtića i korišćenje različitih mesta u zajednici kao mesta aktivnosti dece.
U Ustanovi unutar centralnog objekta nalazi se prostran hol koji je podeljen u nekoliko prostornih celina, koje se u skladu sa temama koje deca sa vaspitačima istražuju, menja. Dvorište je takođe opremljeno potrebnim spravama koje deca koriste svakodnevno, delovi koji se mogu premeštati (drveni stočići, kućice, kuhinje…). U sklopu glavnog objekta nalazi se i fiskulturna sala za decu predškolskog uzrasta, koja se svakodnevno koristi za realizaciju različitih fizičkih aktivnosti sa decom. Sala je opremljena brojnim rekvizitima za stimulaciju razvoja dece predškolskog uzrasta. Naša ustanova raspolaže i bibliotekom bogatom kako stručnom, tako i dečijom literaturom. Tu su i pomoćne prostorije koje takođe doprinose kvalitetnom i bezbednom boravku dece u našoj predškolskoj ustanovi. Grupe na terenu dele dvorište sa osnovnom školom.
Članovi Tima za uređenje zajedničkih prostora: Milena Mitić, direktor, Marija Živanović, vaspitač, Martina Paripović, vaspitač, Maja Ilić, vaspitač, Slavica Perić, vaspitač, Maja Bogosavljević, vaspitač, Ivana Obradović, med.sestra vaspitač, Nevena Milovanović, vaspitač i Ivana Milanović, med sestra vaspitač.
Cilj: Prostor kao „treći vaspitač“, koji poziva na igru i istraživanje, podsticajan za dečji boravak i aktivnosti.
Zadaci:
- Uređenje zajedničkih prostorija u centralnom objektu (hol ustanove, glavni pano, zbornica, kutak za roditelje i drugih prostorija od neposredne važnosti za sprovođenje vaspitno-obrazovnih aktivnosti).
- Izrada sredstava za rad sa decom, podrška redovnim vaspitno-obrazovnim aktivnostima, bogaćenje prostora.
Tabela: Plan rada Tima za uređenje zajedničkih prostora
Vreme realizacije | Aktivnosti | Način realizacije | Nosioci realizacije | Način praćenja |
UREĐENjE ZAJEDNIČKIH PROSTORA Jul-Avgust. | Uređenje centralnog panoa i drugih panoa – poruke dobrodošlice. Izrada izveštaja i godišnjeg plana rada tima. Izbor koordinatora. | Kreativne radionice | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u estetski izgled prostora |
Septembar . | Sastanak tima radi plana preuređenja zajedničkih prostora (hol, dvorište), konkretizovanje zadataka, nosioca realizacije kao i vremenske dinamike i načina evaluacije. | Neposredan rad na uređenju prostora. | Članovi tima. | Neposredan uvid, zapisnici sa sastanaka, izveštaj o radu ustanove. |
Oktobar. | Inspirativan prostor koji poziva na upoznavanje sa dečijom igrom i učenjem u vrtiću. | Kreativne radionice | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u estetski izgled prostora |
Novembar . | Uređenje prostora u skladu sa identitetom i kulturom ustanove. | Kreativne radionice | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u estetski izgled prostora |
Decembar | Prostor u duhu praznika, koji poziva na igru i istraživanje. | Kreativne radionice | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u estetski izgled prostora |
Kontinuirano, tokom cele godine | Prostor kao treći vaspitač, građenje inspirativne sredine za boravak dece u vrtiću. | Kreativne radionice, produkti nastali kao deo razvijanja tema/projekata | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u izgled prostora |
Jul | Refleksija u odnosu na postojeće stanje i planovi za dalje promene. | Sastanci na nivou jezgra | Članovi tima za kreativno uređenje prostora | Uvid u izgled prostora, procena koliko ga deca koriste, kakvu poruku šalje i sl. |
Tim će se u ovoj godini posebno baviti kreiranjem prostornih celina u zajedničkim prostorima u skladu sa osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja.